سنگ های ماه تولد آذر

سنگ های آذر ماه

سنگ‌های ماه تولد آذر

هر ماه با توجه به سنگ‌هایی که دارد خصوصیات خاص خود را خواهد داشت. سنگ‌های ماه تولد آذر گونه‌های متفاوتی از سنگ‌های زیبا هستند که مانند سایر سنگ‌های ماه‌های مختلف جلوه‌های زیبایی از خود دارند و برای متولدین هر ماه خاص و تأثیرگذار خواهند بود.

اکثر افراد به دلیل باور و اعتقاد زیاد به این سنگ‌ها با آن‌ها انس خواهند گرفت و از سنگ‌های ماه تولد آذر در تزئینات خود و یا جواهرات و… استفاده می‌کنند.

برخی افراد به سنگ ماه‌های خود اعتقادات ویژه‌ای دارند و آن‌ها را برای روحیات خود الهام بخش می‌دانند.

در این مقاله از سنگ‌های مختلف و خاص آذر ماه صحبت خواهیم کرد که هر کدام دارای ویژگی‌ها و تاریخچه‌هایی از گذشته تاکنون هستند. اگر متولد ماه آذر هستید و می‌خواهید سنگ‌های این ماه و خصوصیات بارز آن‌ها را بهتر بشناسید ادامه مطالب را از دست ندهید و با ما همراه باشید.

آشنایی با سنگ‌های ماه تولد آذر

• سنگ فیروزه

• سنگ توپاز زرد و آبی

• سنگ آمیتیست

• سنگ یاقوت سرخ

• سنگ یاقوت زرد

• سنگ بریل زرد

این موارد از جامع ترین و کامل ترین سنگ‌های ماه تولد آذر هستند که با خصوصیات هر یک از آن‌ها بیشتر آشنا خواهید شد.

هر کدام از این اسامی دارای شکل و رنگ‌های متنوعی هستند که فیروزه در این میان اصلی‌ترین و مهم‌ترین سنگ‌ها برای متولدین آذر به شمار خواهد آمد. اکثر متولدین آذر ماه نام این سنگ‌ها را بارها شنیده‌اند و یا دیده‌اند؛ زیرا این سنگ معرف این ماه است و جزء مهم‌ترین‌ها به حساب می‌آیند.

سنگ فیروزه متولدین آذر

همان‌طور که در بالا شرح داده شده است سنگ فیروزه نماد متولدین آذر و از سنگ‌های اصلی شمرده خواهد شد.

شاید لازم است بدانید که معدن سنگ‌های فیروزه در شهر نیشابور و اطراف آن است. جامع ترین رنگ‌های این سنگ آبی آسمانی، سبز آبی و آبی فیروزه‌ای خواهد بود.

سنگ فیروزه به دلیل قدرت برندگی بالایی که دارد به راحتی می‌تواند شیشه را برش دهد و رنگ خاص آن به دلیل وجود زیادی از آهن به همراه مس در خاک آن است.

از زیباترین سنگ‌های ماه تولد آذر است که طلا و سایر جواهرات را زیبا و منحصر به فرد نشان خواهد داد. علاوه بر ایران (نیشابور) در کشورهای دیگری همچون برزیل، مصر، سوئیس، مکزیک و… این سنگ‌ها را می‌توان پیدا کرد؛ اما هیچ‌کدام به پای کیفیت و رنگ منحصر به فرد فیروزه ایرانی نخواهد رسید.

گفته می‌شود گونه‌های نادری از استخوان جانوران هزاران ساله قدیمی نیز در کشورهای دیگر یافت می‌شود.

سنگ فیروزه ‌نشان از آسمان بی انتها است. علاوه بر آذر ماه، این سنگ متعلق به ماه‌های اردیبهشت و بهمن نیز هست.
فیروزه

خواص سنگ فیروزه

سنگ توپاز زرد و آبی متولدین آذر ماه

سنگ توپاز تسکین دهنده قلب است و بسیار خنک است.

اغلب رنگ سنگ‌های توپاز کاملاً طبیعی بوده اما برخی دیگر با ایجاد تابش، اشعه و یا فلز تغییر رنگ خواهند داد. توپاز آبی و زرد نیز یکی دیگر از سنگ‌های تولد آذر ماه شناخته شده است.

این سنگ‌ها از نظر قیمتی ارزش چندانی ندارند؛ اما زیبایی آن‌ها باعث شده تا طرفداران خاص خود را داشته باشند. سنگ توپاز زرد و آبی همانند سنگ‌هایی مانند الماس و یا کراندوم سفت و سخت است و به راحتی قابل برش و یا شکستن نیست.

اعتقاد بر این است که توپاز آبی در برابر مشکلات و سختی‌ها تأثیر گذار است و قدرت ماورایی بالایی دارد و افراد متولد آذر ماه آن‌ها را در اکثر جاها با خود حمل می‌کنند تا از طریق قدرت ماورایی به آن‌ها انرژی مثبت ساطع شود.

توپاز زرد

سنگ آمیتیست آذر ماه

سنگ آمیتیست آذر ماه نیز معرف شناخت تمامی متولدین آذر است. کوارتز بلورین نام دیگر آمیتیست است.

سنگ‌های تولد آذر ماه به خصوص آمیتیست دارای نیروی شفا بالایی هستند، رنگ بنفش بلورین و قشنگ آن اغلب برای خانم‌های آذر، بهمن و حتی اردیبهشت چشمگیر خواهد بود.

زمانی که برای خرید سنگ آمیتیس اقدام می‌کنید لازم است بدانید که اغلب فروشنده‌ها کریستال آمیتیس را با حرارت به رنگ زرد و طلایی تبدیل می‌کنند و از آن‌ها به عنوان سیترین و یا آمیترین یاد می‌کنند.

کشورهایی همچون آمریکا، برزیل و یا استرالیا این سنگ‌ها را استخراج می‌کنند و در این کشورها بسیار معروف هستند.

سنگ آمیتیست برای تقویت مغز و افزایش هوش بسیار تأثیر گذار است اغلب از این سنگ در انگشترهای حلقه و یا دیگر جواهرات استفاده می‌کنند و در انگشت سمت چپ باعث می‌شود که به حس ششم کمک بسیاری شود.

آمیتیست

سنگ یاقوت سرخ آذر ماه

وجود موادی همچون آهن، کروم و تیتانیوم باعث شده تا یک سنگ خوش رنگ در دنیای صنعت در دست باشد.

دیگر سنگ‌های یاقوت سرخ را از سافیر یاد می‌کنند در واقع یاقوت سرخ طبقه بندی می‌شود.

بهترین یاقوت‌های سرخ امروزه از کشور تایلند وارد کشورهای دیگر همچون ایران می‌شود. همچنین سریلانکا، کامبوج، مکزیک، آفریقا و… نیز یاقوت‌ها سرخ را در دل خود دارند. اگر می‌خواهید به دنبال سعادت، خوشبختی و بختی بلند و بالا ارج داده شوید از یاقوت سرخ سریلانکا استفاده کنید که بسیار منحصر به فرد است.

سنگ یاقوت سرخ برای تمرکز اعصاب و آرامش بسیار مؤثر و مفید خواهد بود و بیشتر متولدین آذر ماه از آن استفاده می‌کنند. این نکته مهم را فراموش نکنید که سنگ یاقوت سرخ اصلی‌ترین و مهم‌ترین سنگ افراد تیر ماه به حساب می‌آید.

یاقوت سرخ همچنین در تصمیم‌گیری بهتر و پایداری در تصمیمات نیز بسیار ثمربخش خواهد بود.

یاقوت-سرخ

سنگ یاقوت زرد آذر ماه

این سنگ خاص و زیبا برای متولدین آذر بسیار ارزشمند و دوست داشتنی خواهد بود.

یاقوت زرد آذر ماه از ترکیب رنگ‌هایی مانند نارنجی، زرد، لیمویی و طلایی یافت می‌شود. از زمان گذشته و حتی امروزه یاقوت زرد را بسیار با ارزش و مقدس می‌دانند و اعتقادات قلبی به این سنگ‌ها بسیار زیاد است.

امروزه برای تثبیت رنگ یاقوت زرد و یا شفافیت بیشتر، آن‌ها را اندکی حرارت می‌دهند.

یاقوت-زرد

سنگ بریل زرد آذر ماه

از سنگ بریل به عنوان سنگ شانس یاد می‌کنند. سنگ یاقوت زرد، ثروت، سلامت، آرامش و اعتماد به نفس را با خود به همراه دارد.

از قدیم گفته شده است که داشتن یاقوت زرد در دست متولدین آذر ماه ثروت آن‌ها را دو چندان می‌کند به همین دلیل اکثریت مردم بر این باور هستند و از یاقوت زرد بسیار استفاده می‌کنند.

بر اساس علم روانشناسی و ثابت شده نیز سنگ یاقوت زرد برای پایداری روابط افراد به خصوص زن و شوهر با یک دیگر بسیار مؤثر خواهد بود و اگر به شخص یا فرد خاصی علاقه مند هستید با داشتن این سنگ راه رسیدن به او هموار خواهد شد.

سنگ‌های تولد آذر ماه هر کدام با یک شیوه و یک خصوصیت برای این ماه ارزشمند هستند.

بریل-زرد

از خصوصیات برتر متولدین آذر ماه

نشانه‌های مطرح و مهم ماه آذر این موارد هستند.

کلیدواژه : سنگ ماه تولد
admin
ارسال دیدگاه