دستبند سنگ و طلا

دستبند سنگ و طلا

دستبند سنگ و طلا

دستبندها یکی از مهم ترین زیورآلاتی هستند که امروزه در هر سنی مورد استفاده آقایان و خانم ها قرار می گیرند. انواع این دستبند ها دارای مدل ها و جنس های متفاوتی مانند چرم، طلا، سنگ و یا ترکیبی از جنس های مختلف می باشند. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی دستبند سنگ و طلا بپردازیم.


این نوع از دستبندها علاوه بر زیبایی فوق العاده ای که دارند، دارای ارزش پولی زیادی هستند چون در ساخت آنها از طلا و سنگ های قیمتی بهره گرفته شده است.

دستبند سنگ و طلا 1

چه سنگ هایی در دستبند سنگ و طلا بکار میرود؟

طراحان زیادی برای ساخت انواع دستبندها مشغول هستند، آنها بعد از طراحی دستبند طلا به دنبال استفاده از انواع سنگ های زینتی برای قسمت های مختلف آنها مانند نقطه کانونی دستبند و یا گوشه های آن می روند.

اکثر قسمت های تشکیل دهنده این دستبندها از طلا ساخته می شود، در این میان از سنگ های قیمتی مختلفی نیز در برخی از قسمت های آنها بهره گرفته می شود که البته این سنگ ها به دستبندهای طلا جلوه خاصی می دهند.

بیشتر این سنگ ها به وفور در جهان یافت می شوند، اما برخی از این سنگ ها بیشتر در بعضی کشورها وجود دارند، مانند سنگ فیروزه که بیشتر در ایران و سنگ آماتیس که بیشتر در یونان دیده می شود.


این سنگ های زینتی عموما دارای نمادها و احساسات خاصی می باشند. این سنگ ها دارای رنگ های مختلف آبی، زرد، نارنجی، سیاه، سرخ، بنفش، طلایی و … می باشند.

نخستین سنگی که بیشتر در دستبند های طلا مورد استفاده قرار می گیرد، سنگ الماس است. سنگی بسیار گرانقیمت که زیبایی خیره کننده ای دارد.


از سنگ های گرانقیمت دیگر می توان به یاقوت سرخ و یاقوت کبود، کهربا، الکساندریت، تورمالین و … اشاره کرد. استفاده از سنگ های فیروزه، نقره، زبرجد، عقیق، در نجف و … نیز در انواع دستبند طلا و سنگ ایرانی بسیار دیده می شود که علاقهمندان مخصوص به خود را دارد و آقایان و خانم ها از آنها استقبال می کنند.


سنگ آماتیس با رنگ بنفش، سنگ سیترین با رنگ هایی مانند زرد، قهوه ای و نارنجی و … از دیگر سنگ های گرانقیمتی هستند که با اندازه های مختلف در قسمت های متفاوت دستبندهای طلا و دیگر زیورآلات مورد استفاده قرار می گیرند.

سنگ زمرد با رنگ های سبز، آبی و زرد، سنگ گارنت با رنگ های مختلف قرمز، سبز، نارنجی، آبی و … نیز در انواع دستبندهای طلا خودنمایی می کند.

تمام این سنگ ها دارای قیمت های مختلف هستند و می توانند به عنوان نگینی درخشنده در دستبندهای طلا و دیگر زیورآلات خودنمایی کنند. بیشتر این سنگ ها در کشورهای مختلف نماد یک موضوع مانند افسانه های دیرین، حیوانات مختلف، احساسات روانی مانند ایجاد آرامش، طراوت و شادابی، ماه تولد و … می باشند.

دستبند سنگ و طلا 2

مدل های مختلف دستبند سنگ و طلا

به طور کلی انواع دستبندهای ساخته شده از طلا و سنگ، شامل طرح های زنجیری، النگویی و مچی می باشند. دستبندهای زنجیری شامل یک زنجیر بلند هستند که می توان زنجیر را تا چند دور روی مچ دست پیچاند و سپس با قفلی آن را محکم کرد.

دستبند النگویی دور مچ دست را می گیرد و با قفلی محکم می شود. اما دستبند مچی، دستبندی نیمه باز است که به راحتی دور دست قرار می گیرد، این نوع دستبند برای افرادی که از فشار النگو به دست خسته شده اند، بسیار مناسب است و از انعطاف پذیری خوبی نیز برخوردار می باشد.

انواع این دستبندها در مدل های مختلف و با طرح هایی از نام های مختلف دختر و پسر، نام مادر، اسامی ائمه، چشمان حیوانات و یا شکل آنها مانند ببر، جغد، اشکال هندسی، منظومه شمسی، ماه، ستاره و … ساخته می شوند.
گفتنی است که این طرح ها بیشتر روی سنگ های این دستبندها کار می شود.

قیمت دستبند سنگ و طلا

قیمت دستبند سنگ و طلا طبق قیمت روز و با محاسبه گرم طلا، فاکتور خرید و فروش آن، سود اجرت فروش و … محاسبه می شود. اما نکته ای که مهم است، این مورد می باشد که افراد باید دقت کنند، قیمت سنگ و طلا در این دستبندها به صورت جداگانه محاسبه می شود.

گفتنی است علاوه بر انواع دستبندهای طلا و سنگ، پلاک هایی با اسم های مختلف که با طرح های زیبایی از طلا و سنگ ساخته شده اند، نیز در بازار موجود است و افراد می توانند آنها را از مراکز معتبر و با قیمت های مناسب خریداری کنند.

امروزه بیشتر افراد لوازم مورد نیاز خود را از طریق مراجعه به سایت های اینترنتی خریداری می کنند. افراد برای خرید انواع دستبند سنگ و طلا و همچنین پلاک هایی از این نوع می توانند به سایت های معتبری مانند https://zartal.com مراجعه کنند. افراد با خرید اینترنتی می توانند قیمت ها و طرح های مختلف را با یکدیگر مقایسه و نوع مناسب آن را خریداری کنند.

دستبند سنگ و طلا 3
admin
ارسال دیدگاه