سنگ ماه تولد مهر

سنگ های ماه تولد مهر ماه

سنگ ماه تولد مهر

تمام ماه‌های سال دارای سنگ خاص با ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود هستند‌. ماه مهر نیز سنگ‌های ماه تولد خودش را دارد که اوپال از اصلی‌ترین و مهم‌ترین سنگ‌های ماه تولد مهر شناخته خواهد شد. هر ماه علاوه بر سنگ، ستاره مخصوصی که ارتباط نزدیکی با آن دارد را در تاریخچه خود دارد.

 از قدیم تا به امروزه گفته شد که این سنگ‌ها مرتبط به خصوصیات ماه مهر هستند و کائنات را با توجه به نیروهای قوی که دارند به سمت خود خواهند کشاند. سنگ‌های ماه تولد مهر به دلیل حس قوی که به متولدین ماه خود داده و با توجه به خصوصیاتی که سنگ‌های آن و افراد این ماه با یکدیگر دارند باعث شده تا این سنگ‌ها برای همه متولدین این ماه خاص باشد. از سنگ اوپال و دیگر سنگ‌های این ماه به‌عنوان نشان از ماه تولد خود در قالب زیورآلات و یا وسیله تزئینی داشته باشند. 

ما در این مقاله سعی کردیم تا با گرد هم آوری اطلاعات و جمع‌بندی آن‌ها، سنگ ماه مهر و ویژگی‌ها و خواصشان را برایتان به اشتراک بگذاریم تا با توجه به این مطالب و خواندن آن‌ها از سنگ‌های مخصوص ماه خود و شناخت آن‌ها انرژی مثبت دریافت کنید. پس در ادامه با ماه همراه باشید.

سنگ های ماه تولد مهر

این 5 سنگ از سنگ‌های ماه تولد مهر شناخته شده‌اند که دارای شکل خاص، رنگ و ویژگی‌هایی هستند که قادر به جذب متولدین این ماه خواهند بود. هر کدام از این سنگ‌ها با توجه به تاریخچه‌ای که دارند بسیار با ارزش خواهند بود که صرفاً ارزش آن‌ها معنوی است.

مهمترین سنگ های ماه تولد مهر

اوپال

سنگ اوپال

سنگ اوپال را می‌توان یکی از شناخته‌شده‌ترین و مهم‌ترین سنگ ماه تولد مهر دانست که اغلب متولدین این ماه شناخت کامل از جزئیات و آشنایی دقیقی با این سنگ دارند.

هرچند مهر دارای سنگ‌های دیگری نیز است که با توجه به تاریخچه‌ای که دارند سنگ‌های این ماه شناخته شدند. از گذشته تا امروزه با کشف ۳ نوع از سنگ اوپال در مدل‌های مختلف در جواهرسازی و طلا فروشی‌ها استفاده می‌کنند که بسیار با ارزش خواهد بود. این سنگ‌های تزیینی جلوه زیبایی را به جواهرات می‌دهند که نام آن‌ها عبارت است از:

اغلب با توجه به تاریخچه و جزئیاتی که از سنگ اوپال در دسترس است می‌توان گفت که این نوع مرغوب سنگ‌ها بلور خاصی در ساختار آن‌ها دخالت ندارد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید سنگ اوپال از چه ساخته شده است؟

 این سنگ‌ها در اعماق دریاها از جانوران ریز و آب‌های موجود در دریاها به وجود آمده است که با توجه به بررسی دانشمندان آن را یک فسیل نیز خواهند شناخت. این سنگ‌ها را در کف دریا و بیشتر مواقع حفره‌های بزرگ و کوچک و لابه‌لای اجزای صخره‌های دریا شناسایی خواهند کرد. 

اوپال های رنگی

🟣 اوپال سفید تمام تناژ رنگی رنگ‌های به کار رفته در آن را به خوبی در خود تکثیر و نشان خواهد داد. 

🟣 سنگ ماه مهر اوپال سیاه نیز به دلیل تیرگی برخی رنگ‌های تیره را از خود منتشر می‌کند و جلوه زیبایی دارد. 

🟣 اوپال آتشین نیز یکی از سنگ‌های ماه مهر به حساب می‌آید که از ترکیب زرد و سرخ و نارنجی خواهد بود که ترکیب منحصربه‌فردی شناخته شده است.

در زمان گذشته در کشور جمهوری چک این سنگ‌ها به وفور یافت می‌شد، اما امروزه اغلب در کشورهایی همچون هندوراس، استرالیا و مکزیک نوع آن‌ها را مشاهده خواهید کرد. یک فرقی که بین سنگ‌های اوپال با یکدیگر وجود دارد، نوع تراشه‌های آن‌ها خواهد بود.

 اوپال آتشین نسبت به دیگر اوپال ها دارای تراشه متفاوت‌تری است و شکل زیباتری را نیز داراست. هر یک از این سنگ‌ها دارای خواص و ویژگی‌های مثبتی هستند که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

خصوصیت سنگ ماه تولد مهر : اوپال

انگشتر سنگ اوپال

در اواخر قرن سیزدهم و در دوران قرن چهاردهم سنگ اوپال را به سنگ چشم یاد می‌کردند؛ و اعتقاد بر این بود که باعث قدرت بینایی است و در همه جا آن را با خود همراه داشتند.

این سنگ از خصوصیات زیادی بهره مند است، به گفته برخی از رومیان قدیم اگر شخصی این سنگ را با خود داشت و قصد و نیت بد و یا خوبی از کاری یا اقدامی که برای انجام دادن داشت به درستی قابل رؤیت بود.

در کشورهای اروپایی پادشاهان و مردمان آن اعتقادشان و باورشان بر این بود که با وجود این سنگ در هر زمان که فرد اراده کند می‌تواند ناپدید شود. رفته رفته این خبر در همه جا تکثیر یافت که با وجود حقیقی نبودن ماجرا بسیاری از مردم نسبت به این سنگ واکنش داده و اعتقاد خود را به آن از دست دادند. در واقع سنگ اوپال دارای یک نیرو قوی و مثبتی در خود بود و باعث می‌شد تا افراد بیمار برای ایجاد انگیزه آن را با خود داشته باشند

لازم است بدانید امروزه سنگ اوپال دارای خاصیت کمک در بهتر شدن حافظه، به دور از چشم بد و نوعی سنگ شانس به حساب می‌آید که متولدین مهر ماه سنگ‌های تولد ماه مهر به خصوص اوپال را اغلب با خود دارند و به درستی آن نیز اعتقاد خواهند داشت؛ و این اعتقادات همچنان پا برجاست.

سنگ ماه مهر؛ یاقوت کبود

سنگ های یاقوت کبود

سنگ یاقوت کبود امروز به دلیل مقاومت بالایی که دارد همانند الماس در جواهرسازی از آن نیز استفاده‌های بسیاری خواهد شد. یاقوت کبود یکی دیگر از سنگ‌های ماه تولد مهر است که از خاصیت و نیروی زیادی برخوردار خواهد بود.کراندوم ها یک نوع از یاقوت کبود شناخته شده‌اند و از رنگ‌های متفاوتی به وجود آمده است و نکته قابل توجه رنگ قرمز آن است که اگر در کراندومی مشاهده نشود آن را با نام سافیر (یاقوت کبود) خواهند شناخت.

سنگ یاقوت کبود را اکثر مواقع در انگشتر به کار خواهند برد که زیبایی و درخشندگی خاصی دارد. به دلیل اکسید آلومینیومی این سنگ‌ها قدرت بالایی در جذب رنگ‌ها و بازتاب آن‌ها خواهند داشت. یاقوت کبود از جنس تیتانیوم و آهن برجسته است که در کنار یکدیگر به خوبی دسته‌ای از رنگ‌های طلایی و سبز را تشکیل خواهند داد. نوعی یاقوت سفید نیز وجود دارد که بسیار شفاف و دارای درخشندگی و خیرگی بالایی خواهد بود.

خاصیت یاقوت کبود برای متولدین مهر ماه

🟣 یاقوت کبود باعث دوری از چشم بد،

🟣 مقاوم در برابر حفظ بلایا، 

🟣 پتانسیل رسیدن به ثروت و به دست آوردن سرمایه و آرامش در وجود انسان است. 

یاقوت کبود سنگ ماه مهر، در تصمیم‌گیری‌های درست و به موقع بسیار مهم است و کمک بزرگی به شما در افکار اقتصادی خواهد کرد. سنگ اصلی و مهم ماه تولد شهریور نیز یاقوت کبود خواهد بود و ارزش مادی و معنوی بسیاری خواهد داشت.

لاجورد؛ سنگ ماه مهر و خاصیت بی نظیر آن

سنگ لاجورد

لاجورد از رنگ‌های متغیر آبی، سورمه‌ای، آبی تیره، آبی سیر، کاربنی و از این قبیل است. سنگ لاجورد با رنگ آبی سیر امروزه در جواهرسازی بیشتر استفاده خواهد شد به همین دلیل ارزش مادی بیشتری نیز دارد. دانشمند معروف مارکوپولو این سنگ را در افغانستان (لاجورد) بازدید کرده است و همچنین این سنگ‌ها در دریاچه‌های کشور روسیه به ندرت مشاهده خواهد شد.

 همچنین در کشور ایران نیز سنگ لاجورد در مناطق مازندران، کاشان، تبریز و کرمان وجود خواهد داشت. این سنگ نیز از دسته سنگ‌های تولد ماه مهر شناخته خواهد شد که دارای خاصیت‌های بی‌نظیری است. لاجوردها نشانه روشنایی هستند،این سنگ‌ها در همه جا بسیار مهم شناخته شده است. این سنگ باعث ایجاد عشق، دوستی، همدلی است و صمیمیت را در میان مردم گسترش خواهد داد.

عقیق؛ سنگ خوش شانس متولدین مهر ماه

سنگ خوش شانس متولدین مهر ماه ؛عقیق

سنگ عقیق انواع مختلفی دارد که رنگ سبز مختص متولدین مهر ماه خواهد بود. اغلب بر روی سنگ عقیق حکاکی‌های زیبایی طراحی می‌کنند که طرفداران زیادی را نه تنها در متولدین این ماه بلکه ماه‌های دیگر نیز دارد. سنگ‌های ماه تولد مهر به دلیل نیروهای ماورائی که دارند بسیار شناخته شده و محبوب هستند.

سنگ عقیق در قرون وسطی به‌عنوان رفع بلا و رفع طلسم در برابر ناملایمات زندگی شناخته می‌شد. عقیق خاصیت زیادی در بهتر شدن دید (بینایی) دارد. یکی از خاصیت‌های مهم این سنگ برابر کردن عواطف احساسی و عقلانی در زندگی خواهد بود و خوش‌شانسی، نام خوش، امنیت و آرامش را به وجود خواهد آورد. شما با داشتن این سنگ آرامش بی‌مثالی را تجربه خواهید کرد که از طریق نیروی ماورائی آن به دست می‌آید.

زبرجد و خاصیت ماورائی آن برای متولدین مهر ماه

سنگ زبرجد

سنگ زبرجد از دیگر سنگ‌های متولد ماه مهر شناخته شده است که به معنای فراوانی نعمت و بخشندگی است. یکی از نایاب‌ترین سنگ‌ها است که تنها از یک رنگ سبز، زیتونی پدید آمده است که با استفاده از ترکیب آهن موجب شده تا حالت صاف بودن و درخشندگی داشته باشد. این سنگ‌ها در میانمار، برزیل، چین و آمریکا پیدا میشوند.

خاصیت‌های بی‌نظیر این سنگ‌ها باعث آرامش، روح لطیف و پاک، الهام بخشی خواهد شد. یکی از موارد مهم و ثابت شده در سنگ زبرجد این است که با قرار گرفتن آن بر روی شکم خانم‌های باردار باعث کم‌تر شدن درد در بدن خواهد شد. این سنگ یاد بهار را زنده نگاه خواهد داشت و شما را از گناه و بندگی دور خواهد کرد. اشتباهات خود را خواهید پذیرفت و در راه درستی قدم خواهید گذاشت.

کلیدواژه : سنگ ماه تولد
admin
ارسال دیدگاه