دلیل واقعی انداختن حلقه ی ازدواج در دست چپ

ی ازدواج وبلاگ

دلیل واقعی اینکه، چرا حلقه ی ازدواج در دست چپ انداخته می شود.

عکس ها ی فیس بوک، اینستاگرام و دیگر شبکه های اجتماعی افرادی که به تازگی عقد ویا نامزد کرده اند به وضوح یا به صورت مخفیانه شامل دست چپشان است. اما به چه دلیل؟ آنها میخواهند جواهرات جدیدشان را به نمایش بگذارند. بله، در دنیای غرب و کشور عزیزمان ایران، بر طبق سنت حلقه ی ازدواج در دست چپ و در انگشت حلقه انداخته میشود. اما سوال این است که چرا حلقه را در دست چپ می اندازند؟ اصلا چرا به دومین انگشت از سمت چپ، انگشت حلقه می گویند؟

حلقه ی ازدواج

ما نگاهی عمیق به کتابهای تاریخی انداخته ایم تا جواب این سوال که به هزاران سال قبل باز میگردد را پیدا کنیم.

نتیجه این شد که انگشت حلقه از زمان های خیلی قدیم، مخصوصا دوران مصریان باستان به این نام خوانده شد. بر اساس کتاب جورج مانگر، به نام رسوم ازدواج در سراسر دنیا، در زمان مصر باستان، مردم شروع کردند به باور اینگه رگ یا عصبی از این انگشت به قلب میرود که آنرا رگ عشق نامیدند.

در طول قرن 17 میلادی فیزیکدانی به نام لمنیوس ادعا کرد که میتواند نیرویی تازه به بانوان رنگ پریده ببخشد. تنها با ویشگون گرفتن انگشت حلقه و با استفاده از مقداری زعفران. بر اساس ادعای او، با این تکنیک ساده میتوان منبع زندگی را با چیزی که این انگشت به آن متصل است، یعنی قلب، پر انرژی کرد.

ابطال علت تاریخی:

امروزه علم ثابت کرده است که از درون تمام انگشتان دست رگی رد میشود که به سمت قلب میرود. اما این موضوع علمی نتوانست که انسان های متأهل را از سنت انداختن حلقه در دست چپ باز دارد. ممکن است تنها علم در این امر دخیل نباشد بلکه مفهوم احساس نیز در این سنت باقی مانده باشد.

همچنین مانگر معتقد است که آمریکایی ها به انداختن حلقه ی ازدواج در دست چپ شان ادامه میدهند، چرا که به دنبال راحتی اند. با توجه به اینکه تنها 10% از افراد دنیا چپ دست اند. پس کارایی دست چپ نسبت به دست راست کمتر است. کمتر از آن استفاه میشود، در نتیجه راحتتر است و کمتر به حلقه آسیب میرسد.

حلقه در دست راست:

افرادی در دنیا وجود دارند که حلقه ی ازدواجشان را در دست چپشان نمی اندازد. در هند زوج ها حلقه ی ازدواج را در دست راستشان می اندازند. چرا که دست چپ را ناپاک میدانند.

مسیحیان ارتدکس هم معمولا حلقه ی ازدواج را در دست راستشان می اندازند. به علت آمیختگی لغت چپ با شیطان،چیزهای گمراه کننده و بد شگون.

به حرف دلتان گوش دهید.

در نهایت این شما هستید که فارغ از علت تاریخی، علمی و… تصمیم میگیرید حلقه ی ازدواجتان را در دست چپ خود بیندازید یا آنرا به دست راستتان منتقل کنید. هیچ چیز اشتباهی درباره ی انداختن حلقه ی ازدواج در دست راست وجود ندارد. پس به تحمیل رسوم و سنت توجه نکنید و کاری که دوست دارید را در این مورد انجام دهید.

برای دیدن انگشتر های اسم ساخته شده توسط گالری زرطلا، اینجا کلیک کنید.

کلیدواژه : سالگرد ازدواج
admin
ارسال دیدگاه