سیگنت رینگ ( انگشتر امضا ) چیست و چگونه از آن همانند یک جنتلمن استفاده کنیم ؟

سیگنت رینگ در دست- ادشاه

مقدمه

از هزاران سال پیش انسانها از نوعی هویت پوشیدنی به نام سیگنت رینگ ( انگشتر امضا ) استفاده می کردند. امروز دوباره از این نوع انگشتر استفاده می‌شود، اما کاربرد آن با قدیم مقداری متفاوت است. چرا که بیشتر جنبه زیبایی و خاص بودن دارد .

سیگنت رینگ ( انگشتر امضا ) چیست ؟

آیا تا به حال از دیدن انگشتر حکاکی شده که بعضی مردان در انگشت حلقه یا انگشت کوچک شان می‌اندازند متعجب شده اید؟ به این انگشترها انگشتر امضا یا سیگنت رینگ ( انگشتر امضا ) می‌گویند. این انگشتر برای هزاران سال جزئی از فشن مردان بوده است. برای مردان بانفوذ و ثروتمند این انگشترها یک ابزار قوی بود که با امضای آن ها برابری می‌کرد. تفاوت سیگنت رینگ ( انگشتر امضا ) با دیگر انگشترها، طرحی ست که بر روی سنگ روی انگشتر یا فلز آن حکاکی می‌شود. حکاکی روی این انگشترها می‌تواند شامل اسم، حرف اول نام و نام خانوادگی، عنوان شغل، نام شرکت و غیره باشد. امروزه داشتن این نوع انگشتر الزامی نیست، اما این انگشترها در طول تاریخ در اجتماع و فرهنگ های مختلف نقش های مهمی را ایفا کرده اند. در ادامه این مقاله به تاریخچه چگونگی استفاده از سیگنت رینگ ( انگشتر امضا ) ها و اینکه از کجا میتوان یک سیگنت رینگ ( انگشتر امضا ) زیبا خرید پی می‌بریم .

تاریخچه

سیگنت رینگ در دست- ادشاه
تاریخچه سیگنت سیگنت رینگ ( انگشتر امضا ) ها به دوران حکومت پادشاهان برمی‌گردد. سیگنت رینگ ( انگشتر امضا ) در طول تاریخ نقش مهمی در تجارت و سیاست داشته است. در آن دوران نجیب زادگان از این انگشترها به عنوان مهر استفاده می‌کردند. مهری که بر آن نشانه خانوادگی، نشان افتخار ویا امضای شخص حک شده بود و با آن مدارک و اسناد مهم را مهر می زدند. آنها با فرو بردن انگشتر سیگنت در موم داغ یا گل نرم، طرح روی انگشتر را پای اسناد می‌زدند. در آن زمان این نوع امضا بسیار رسمی تر و معتبرتر از امضا با جوهر بود. این نوع مهر در سرتاسر جهان توسط رهبران و مردان تاریخ ساز برای اثبات اعتبارشان استفاده می‌شد. سیگنت رینگ ،انگشتر امضا نیز نامیده می‌شود.
استفاده-از-انگشتر سیگنت به عنوان مهر
روی خود انگشتر طرح هایی وجود دارد که معرفی کننده یک شخص خاص و یا شخصی از خانواده ای نجیب است. حلقه هایی که دارای طرح بودند و به عنوان مهر استفاده می‌شد، مانند تصویر در آینه، برعکس حکاکی می شدند تا علامت، هنگام مهر زدن درست ظاهر شود.
حک نشان سلطنتی بر روی انگشتر
از آنجایی که ساخت این طرح ها بسیار سخت بود، قیمت بالایی داشت. سیگنت رینگ ( انگشتر امضا ) از ۱۵۰۰ سال قبل از میلاد استفاده می‌شد. این دوره است که مردم بین النهرین از آن به عنوان نمادی جهت تعیین هویت بهره می‌بردند. در ابتدا این مهر ها به صورت غلطانکی در بالای حلقه چسبانده می‌شد و برای مهر زدن آنها را روی گل مرطوب می چرخاند و طرح روی خاک رس می ماند. از آنها برای مهر کردن پاکت‌ها، بسته ها و شیشه ها استفاده می کردند.
انگشتر قلطانکی مردم بین النهرین قدیم
انگشتر سیگنت مردم بین النهرین
سیگنت رینگ ( انگشتر امضا ) در مصر غلطانکی نبود و طرحی روی سطح سطح صاف آن حک میشد.آنها را از سنگ می ساختند و برای تزئین آن نماد شخصیه هرکسی را روی آن حکاکی می کردند .در اوایل دوران مینوسی ها حلقه از سنگ های نرم و آج فیل ساخته می شدند. در اواسط دوران مینوسی ها شروع به ساختن حلقه از جنس سنگ سخت کردند. (مینوسی ها افرادی اند که در جزیره کرت، در دوران اولیه برنزی پیش از میلاد در یونان زندگی می‌کردند).
انگشتر توت عنخ آمون در مصر باستان
در اواخر دوران برنزی آنها را به انگشترهای تبدیل کردند که امروزه آنها را به عنوان سیگنت رینگ ( انگشتر امضا ) می‌شناسیم. در دوران هلنیستی سیگنت رینگ ( انگشتر امضا ) ها علاوه بر مهر بودن به عنوان زیورآلات، جهت خودآرایی هم پذیرفته شدند.
انگشتر قرن ششم روم شرقی
انگشتر یک نظامی در روم
در این دوره بود که پادشاهی به نام میتریس ششم شروع به جمع آوری کلکسیونی از این انگشترها کرد. در زمان قرون وسطا اکثر نجیب‌زادگان یک انگشتر سیگنت می پوشیدند که از آن جهت امضا و مهر کردن نامه های اشراف و یا سایر اوراق مهم استفاده می‌کردند.حالا مهر زدن توسط سیگنت رینگ ( انگشتر امضا ) معتبر ترین شیوه جهت امضای اسناد به حساب می آمد، بدون نگرانی از جعل یا دستکاری این اسناد.
انگشتر 8 ضلعی طلا مربوط به 1300 سال بعد از میلاد

مراحل ساخت سیگنت رینگ:

نحوه ی ساخت انگشتر سیگنت به این صورت می باشد:

ابتدا طرحی که میخواهید روی انگشترتان حک شود را انتخاب میکنید. بعد از مشخص شدن سایز انگشتر طرح را در اختیار جواهر سازان قرار میدهید. انگشتر مورد نظرتان توسط کامپیوتر طراحی میشود. اکنون کار ساخت شروع خواهد شد. بعد از آماده شدن پایه ی انگشتر طرح مورد نظر مشتری با لیزر روی آن حکاکی میشود.

اگر کنجکاوید که بدانید چگونه از سیگنت رینگ استفاده می شود و اطلاعات بیشتری از آن به دست بیاورید، میتوانید به مقاله ی انگشتر سیگنت چیست نگاهی بیندازید.

admin
ارسال دیدگاه