سنگ های ماه تولد آبان

سنگ های ماه تولد آبان

سنگ های ماه تولد آبان

شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که ماه تولدتان برایتان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. برای مثال، افرادی که متولد آبان هستند، نماد ماه تولد آبان، سنگ‌های ماه تولد آبان ، رنگ‌های محبوب این ماه، عدد شانس و… از جمله مواردی است که آن‌ها را به هیجان می‌آورد و موجب کنجکاوی‌شان می‌شود.

سنگ‌های ماه تولد از نقطه نظر مباحث نجومی و ستاره‌شناسی و براساس صور فلکی هر ماه برگرفته شده‌اند. و در جوامع گوناگون براساس فرهنگ، اعتقادات و تفکرات، متفاوت هستند. مهم‌ترین کاربرد سنگ‌ها، فارغ از منسوب کردن آن‌ها به ماه خاص، در تبادل انرژی بین طبیعت و انسان‌ها است. گذشتگان در مواردی از سنگ‌ها برای خواص درمانی استفاده می‌کرده‌اند. همچنین از گذشته تاکنون، سنگ‌ها جایگاه مهمی در لوازم زینتی داشته‌اند. و از آن‌ها برای جلوه بخشیدن به محیط و نیز در زیورآلات استفاده می‌شود.

خصوصیات متولدین آبان ماه:

افراد متولد آبان ماه، دومین ماه از فصل زیبا و برگ‌ریزان پاییز، عمدتاً افرادی خوش ‌مشرب و خودآگاه هستند. از ویژگی‌های بارز این افراد می‌توان به اهل ادب و آداب بودن، هنرمند و هنردوست بودن، خوش معاشرت و اهل سخن بودن اشاره کرد. متولدین آبان ماه، افرادی خوش‌بین و مثبت نگر هستند و با روحیه خیرخواهی‌شان دوستان زیادی در اطراف خود دارند. در عین حال افرادی مدیر و با سیاست هستند و مستعد پیشرفت‌های بزرگ در زندگی‌شان می‌باشند.

متولدین آبان ماه به عنوان افرای قوی و قدرتمند شناخته می‌شوند که در تصمیم‌گیری با اراده و هوشیار هستند. و در کارهایشان مصمم عمل می‌کنند. این افراد علاقه‌مند به ماورالطبیعه و نیز اهل معنویات هستند. کنجکاوی و کنکاش در مسائل مرموز از جمله ویژگی‌های بارز این افراد است. متولدین آبان ماه، انسان‌هایی بلندپرواز و ایده‌آل‌گرا هستند و روانشناسی و روانکاوی را دوست دارند. با این حال، آن‌ها را افرادی دارای اعتماد به نفس بالا، منطقی و شجاع خواهی یافت.

از جمله متعلقات ماه تولد آبان، نماد عقرب و سنگ‌های ماه تولد آبان است.

سنگ‌های ماه تولد آبان شامل:

توپاز، گارنت، جاسپر، یاقوت قرمز، مون استون، کریستال کوارتز، سیترین، زبرجد، عقیق سلیمانی، دلربا و مالاکیت است.

توپاز

مشخصات توپاز:

اصلی‌ترین سنگ از میان سنگ‌های ماه تولد آبان، توپاز است. وجه اشتراک توپاز با الماس این است که سنگ بسیار سختی است. که با یک ضربه منفرد می‌توان آن را به قطعات کوچک‌تر تقسیم کرد. ! بنابراین بایستی آن را از ضربه محافظت کرد.

معروف‌ترین توپاز، سنگ بزرگی بود که در قرن 17 میلادی توسط پادشاه پرتقال به نام براگانزا نام‌گذاری شد. در آن زمان تصور می‌شد که بزرگ‌ترین الماس یافت شده است در حالی که بعدها مشخص شد نوعی توپاز بی‌رنگ بوده است. توپاز برگرفته از نام جزیره‌ای در دریای سرخ است. در زبان یونانی، توپاز به معنی جستجو کردن و کنجکاوی است. در زبان سانسکریتی، توپاز به معنی آتش است.

سنگ توپاز را نماد عشق و محبت می‌دانند. این سنگ، زیبایی وصف‌ناپذیری دارد که باعث استفاده فراوان از آن در زیورآلات شده است.

طیف رنگی این سنگ از زرد شروع شده و به سمت صورتی، مایل به آبی، سبز و بی‌رنگ می‌رود. اما اغلب به رنگ‌های زرد و آبی در طبیعت یافت می‌شود.

توپاز جلایی شیشه‌ای دارد. از بخار فلوئور که در مراحل پایانی انجماد سنگ‌های آذرین سیلیسی خارج می‌شود، تشکیل می‌آبد. کانی حاوی توپاز را می‌توان در گرانیت‌ها و گدازه‌های ریولیتی و به خصوص در پیگماتیت‌های قلع‌دار یافت. کانی توپاز نوعی کانی شفاف تا نیمه شفاف است.

در کدام نواحی توپاز فراوان‌تر یافت می‌شود؟

توپاز از اصلی‌ترین سنگ‌های ماه تولد آبان است. بیشتر در ناحیه شوروی سابق، ایالات اومی و مینو ژاپن و در سان لوئیس پوتوسی مکزیک یافت می‌شود.

رنگ زرد این سنگ را می‌توان در برزیل نیز به فراوانی یافت.

توپاز صورتی را در پاکستان و روسیه می‌توان یافت. توپاز مات و بی‌رنگ که برای ارتقا بخشیدن به آن، آن را به آبی تبدیل می‌کنند در نواحی برزیل و سریلانکا و نیجریه و چین یافت می‌شود.

توپاز

خواص توپاز:

توپاز که بارزترین سنگ از میان سنگهای ماه تولد آبان است، نماد برکت و رشد است. در خواص آن گفته شده است که قدرت تفکر و ایده‌پردازی فرد را افزایش می‌دهد و باعث مصونیت فرد در برابر خطرات می‌شود.

از توپاز به عنوان سنگی جوانی‌بخش و آرام کننده یاد می‌شود. در میان سنگهای ماه تولد آبان، توپاز برای التیام بخشیدن خلق افسرده و نگران استفاده می‌شود.

گفته می‌شود که توپاز سنگی باهوش است!. چرا که انرژی را به نواحی‌ای هدایت می‌کند که نیاز بیشتری به آن دارد. توپاز باعث افزایش و رشد قوه خلاقیت و تفکر می‌شود، به همین دلیل هنرمندان علاقه زیادی به استفاده از این سنگ در لوازم زینتی خود دارند.

استفاده از این سنگ با ارزش، رؤیاهای بد را دور می‌کند و به فرد کمک می‌کند تا چشم‎‌انداز روشن خود را در زندگی حفظ کنند. توپاز برای فرد فراوانی و رشد را به ارمغان می‌آورد، وی را به سوی واقع‌بینی سوق میدهد و برای برنامه‌ریزی خوب تشویق و ترغیب می‌کند.

جالب است بدانید که در یوگا نیز، از توپاز برای اتصال همه‌جانبه به ذهن جهانی در حین مدیتیشن و ریلکسیشن استفاده می‌شود. چرا که این سنگ باعث یکی شده ذهن و روح شده و حقیقت و حکمت را برای فرد به ارمغان می‌آورد.

در کتاب مقدس گفته شده است که توپاز به عنوان یکی از چندین سنگ موجود در زره خاخام بزرگ وجود داشته است. تعداد کلی این سنگ‌ها دوازده عدد بوده است که مرتبط با دوازده قبیله اسراییل و دوازده فرقه مقدس بوده‌اند و راه را به سمت بهشت هدایت می‌کرده‌اند.

توپاز با ماه‌های متفاوتی شامل آبان، آذر، فروردین و مرداد مطابقت دارد.

توپاز در جوامع مختلف نماد چیست؟

در مصر، توپاز نماد خورشید خوانده می‌شود. آن‌ها معتقد بودند که خدای خورشید، توپاز را با تابش طلایی خود رنگ‌آمیزی کرده است.

در یونان از آن به عنوان باطل کننده طلسم و جادو یاد می‌شود. همان طور که گذشتگان معتقد بودند که هرکس تکه‌ای سنگ توپاز با خود همراه داشته باشد از چشم نظر در امان خواهد ماند.

همچنین در یونان باستان اعتقاد بر این بود که توپاز سنگ قدرتمندی است که می‌تواند به صاحب خود نیز قدرت بخشیده و در مواقع بحرانی، وی را نامرئی کند.

مردمان روم، توپاز را با خدای خورشید، مشتری، مرتبط می‌دانستند و آن را به افزایش هوش و استعداد و استحکام وفاداری می‌شناختند . از آن برای کنترل خونریزی‌ها و درمان آسم استفاده می‌کردند.

در برزیل، توپاز را نماد دندان‌پزشکان می‌خوانند.

اثرات جسمی توپاز:

سنگ توپاز که برجسته‌ترین سنگ از سنگهای ماه تولد آبان است، تاثرا فراوانی بر جسم دارد:

سیترین

بعد از توپاز، در میان سنگهای ماه تولد آبان، سنگ سیترین نیز از جایگاه بالایی برخوردار است . سیترین از جمله سنگهای بارز این ماه تلقی می‌شود.

سیترین به صور فلکی اسد (مرداد)، جوزا (خرداد)، سنبله (شهریور) و ثور (اردیبهشت) اختصاص دارد.

سیترین

خصوصیات و خواص سیترین:

سیترین واژه‌ای فرانسوی و به معنای لیمو است.

طیف رنگی این سنگ از لیمویی شروع شده و تا رنگ قهوه‌ای می‌رود.

سنگ سیترین اثرات مفید جسمی زیادی دارد. از جمله برای درمان خلق افسرده و ناراحت و برای کنترل عصبانیت‌ها به کار می‌رود. از دیگر اثرات مفید آن می‌توان به افزایش متابولیسم سلولی و کمک به بهبود اختلالات هورمونی و غده‌ای اشاره کرد.

همچنین به عنوان پادزهر برای درمان مارگزیدگی نیز از آن استفاده می‌شود. گذشتگان باور داشته‌اند که این سنگ افکار و اذهان بد را دور می‌کند.

یاقوت سرخ (روبی)

از دیگر سنگهای ماه تولد آبان، می‌توان به سنگ یاقوت قرمز اشاره کرد.

یاقوت قرمز، زیبایی خیره‌کننده‌ای دارد به طوری که آن را سنگ فوق‌العاده‌ای برای استفاده در زیورآلات کرده است. روبی از جمله سنگهای با ارزش در میان سنگهای ماه تولد آبان است . اندازه‌های بزرگ این سنگ می‌تواند قیمت‌هایی بالاتر از الماس‌های معادل آن داشته باشد!

از این جهت است که در زبان هند باستان، یاقوت سرخ (روبی) به عنوان شاه‌ سنگهای قیمتی ترجمه شده است. در داستان مارکوپولو گفته می‌شود که پادشاه سیلان پیشنهاد یک شهر در ازای یک یاقوت سرخ درشت را داده است.

روبی را نشان‌دهنده پول یا ثروت در راه دانسته‌اند، شاید به همین علت بوده است که در تاریخ تاج‌های سلطنتی را با این سنگ مزین می‌کرده‌اند . یاقوت سرخ سنگ موردعلاقه شاهان و خانواده‌های سلطنتی بوده است.

یاقوت-سرخ

خواص یاقوت سرخ :

گارنت

گارنت نیز در میان بارزترین سنگهای ماه تولد آبان قرار دارد.

گارنت در واقع گروهی از سنگ‌ها هستند که ترکیب شیمیایی مشابه دارند . بیشتر انواع آن نیز به رنگ قرمز هستند این سنگ نماد عشق رمانتیک و شور است.

گارنت بیشتر به رنگ قرمز وجود دارد. با این حال طیف رنگی آن سبز، زرد روشن، نارنجی و خاکی است.

گارنت

خواص گارنت :

کلیدواژه : سنگ ماه تولد
admin
دیدگاه کاربران
3 دیدگاه
ارسال دیدگاه